SCM music player
Perjalanan ke Syurga

ABOUT JOURNAL LINKS TWITTER FACEBOOK Instagram FOLLOW+ DASHBOARD
::Spring Rain::
LANDLORD


Asslamualaikum, Be nice in my blog or I will call my superman :') Follow mine. Mention your name.
underlined bold italic strike
Hostel
 Add/Follow Me Follow Me Follow Me
Follow @mardhiyah01




ASK ME

BEDFELLOW



THANKS TO

Skin by: Nurul Haidah
Base code: Atiqah Jaidin
Others: 1 2 3
All rights reserved ® Mardhiyah Hasbullah 2014

Making fruits salad

Salam.

Harituh teacher dah lama nak buat benda ni, tapi cuma tak tau masa yang sesuai nak buat semua ni. Tapi, last sekali pada 12/11/2013 adalah masa yang sesuai :) Teacher ada suruh bawa barang yang diperlukan. Aku tengok simple sangat. Tapi, melibatkan sayur yang tidak aku gemar :3 Nanti aku senaraikan barang yang kena bawa dan siapa bawa.

Aku - Chopping board dan apple
Intan - Bowl
Pykah - Knife
Ainul - Cucumber
Adlina - Carrot
Zuzi - Spoon dan manyyonis

Semua orang bawa barang yang diperlukan kecuali pykah. Dia terlupa nak bawa pisau :3 'Biarlah, nanti kita pinjam ja laa dekat orang sebelah' #Ayat Syafiqah Sebelum tu nak bagi tau, yang tak semua kelas 6 intan join. Budak lelaki tak join pun, tapi nak makan :3 erghh. Lepas dah semua ready nak buat. Teacher dah start suruh memotong. Aku dengan geng aku duduk diam ja laa, pisau dah tak ada. Lol xD Lepas tu, aku panggil Mazni.

Aku : Mazni hang punya group ada pisau lebih tak? Kalau ada lebih boleh pinjam kejap? Kumpulan kami tak bawa laa.
Mazni : Sorry laa, tak ada lebih pun :3
Hemm :/ Lepas tu teacher tanya kenapa tak start lagi. Kita orang habaq la tak ada pisau. Teacher suruh pinjam kat cikgu Salmah (Pra) Aku dengan pykah pun pi la tadika tu untuk pinjam pisau. Habis kena interview. Nak buat apa? Siapa suruh? Kelas apa? Haiyya -,- Last sekali bagi jugak. lol xD Opss, lupa nak bagi tau. Intan dan Zuzi kan pengawas. Ada berita kata cikgu nak jumpa pengawas pukul 11. Depa pun tunggu la dekat dewan terbuka. Lama jugak depan tunggu. Tengok-2 cikgu tak mai pun. Akhir sekali mai jugak laa, tapi sekejap jaa.

Lepas dah hiris semua. Kita orang gaulkan manyyonis dekat dalam mangkuk. Fuuhhh, menyelerakan. Tapi aku tak makan carrot. Hehe xD Timun tu boleh gagah. Apple fav aku :) HEHE. So, teacher suruh rasa sedap ko tidak? Adlina rasa, dia kata okay. HAHA xD  Teacher ada tambah sikit manyyonis teacher punya. Bukan manyyonis kumpulan kami tak cukup. Tapi, manyyonis teacher lain sikit. Manyyonis campur sayur-sayuran. What ever laa -,-!

Lepas dah siap, kita orang pun makan. Tapi sebelum makan teacher ada tempah air sirap dekat kantin. Fuyyo, siap ada air. Tapi kumpulan faiqah melebih ambil banyak. Kesian dengan Adlina dan Ainul kena buli, depa tuang kumpulan Faiqah yang ambil. Hello, Ainul and Adlina not your maid. Erghh, geram pulak -,- hehe. Tak apa, sabar johhh :3 Lepas dah siap semua. Kita org pun enjoy. Tetiba budak lelaki minta. Pykah pun bagi la, sebab benda tu sikit tapi muak. Manyyonis banyak kan? Muak la jadinya.

Okayy. Sampai situ je kot. Tak larat nak tulis panjang-2 sebab keadaan pun bukan sihat sangat. Thanks reading my blog. Wassalam.


*Hasil dari kami ( mar, intan, pykah, ainul, adlina dan zuzi)*